Diuen que de les crisi poden sorgir bones idees i és ben
cert. Les unitats de negoci tradicional pateixen perquè la demanda baixa i és
aleshores quan has de mirar al teu voltant, veure on hi ha oportunitats d’obrir
noves unitats de negoci i fer-te aquesta pregunta: què puc fer jo perquè el meu
client guanyi diners amb un producte meu?
Aquí és on entra en joc una manera diferent d’enfocar les
coses: la filosofia win win que, com el seu nom indica ofereix la possibilitat
de guanyar a un o diversos subjectes a part de tu. De fet la filosofia del win
win és una de les moltes formes d’avançar en l’entorn col·laboratiu.
Hi ha moltes maneres d’enfocar la filosofia del win win i
segurament cada persona o entitat tindrà la seva pròpia manera d’aplicar-lo en
funció del producte que pugui oferir i del mercat al qual el vulgui oferir.
Per exemple, una central de compres pot ser un exemple clar
de filosofia win win. Hem d’oferir millors preus finals al consumidor, però
també podem aconseguir millors preus dels nostres proveïdors si incrementem la
demanda. La gestió de recursos compartits és una bona manera de generar
beneficis i diversificar els beneficiaris.
Compartir eines de màrqueting i espais publicitaris també fa
que puguem arribar a més gent malgrat perdem l’espai central. Això, per
exemple, és un sistema emprat pels eixos comercials. És més fàcil generar
activitats i publicitat d’un conjunt de botigues que fer-ho d’una sola.
Però, el sector de les gràfiques què pot oferir perquè
tothom hi guanyi? En primer lloc cal analitzar quin segment del mercat ha reduït
la seva capacitat d’ingressos i, per tant, veuria amb bons ulls una injecció en
forma d’ingressos atípics. Un cop focalitzat el públic objectiu cal pensar en
desenvolupar un producte concret que tingui com a base les teves possibilitats
de producció i que sigui atractiu i útil per al sector en qüestió. Has de poder
fer un element o conjunt d’elements que el teu client-col·laborador pugui
vendre als seus clients o que et permeti fer la venda directa a canvi del
repartiment de beneficis.
Definim el producte, analitzem el seu cost de producció i
determinem un preu de venda al públic que sigui assequible. El diferencial
(benefici) el repartim amb l’ens que ens farà de fil conductor. Cal que
preparem una bona presentació, cal que el nostre client-col·laborador pugui
tocar el producte i li entri pels ulls. Cal que vegi que tenim una estratègia
de màrqueting del producte però que estem disposats a adaptar-la a les seves
necessitats. Però sobretot cal que vegi que no hi ha riscos i, en canvi, hi ha
la possibilitat d’obtenir ingressos atípics.
En poques paraules, ens hem d’esprémer el cervell i
treballar una bona oferta. Sovint ens toparem amb un mur de dificultats perquè “les
persones”, molts cops, són contràries a fer experiments. Però a partir d’un cas d’èxit tot
resulta més fàcil. A més, hi ha poques coses més satisfactòries que veure com una idea pròpia genera beneficis més enllà de la teva empresa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada