dijous, 27 de desembre del 2012

Filosofia win win: oportunitat de negoci


Diuen que de les crisi poden sorgir bones idees i és ben cert. Les unitats de negoci tradicional pateixen perquè la demanda baixa i és aleshores quan has de mirar al teu voltant, veure on hi ha oportunitats d’obrir noves unitats de negoci i fer-te aquesta pregunta: què puc fer jo perquè el meu client guanyi diners amb un producte meu?

Aquí és on entra en joc una manera diferent d’enfocar les coses: la filosofia win win que, com el seu nom indica ofereix la possibilitat de guanyar a un o diversos subjectes a part de tu. De fet la filosofia del win win és una de les moltes formes d’avançar en l’entorn col·laboratiu.

Hi ha moltes maneres d’enfocar la filosofia del win win i segurament cada persona o entitat tindrà la seva pròpia manera d’aplicar-lo en funció del producte que pugui oferir i del mercat al qual el vulgui oferir.

Per exemple, una central de compres pot ser un exemple clar de filosofia win win. Hem d’oferir millors preus finals al consumidor, però també podem aconseguir millors preus dels nostres proveïdors si incrementem la demanda. La gestió de recursos compartits és una bona manera de generar beneficis i diversificar els beneficiaris.

Compartir eines de màrqueting i espais publicitaris també fa que puguem arribar a més gent malgrat perdem l’espai central. Això, per exemple, és un sistema emprat pels eixos comercials. És més fàcil generar activitats i publicitat d’un conjunt de botigues que fer-ho d’una sola.

Però, el sector de les gràfiques què pot oferir perquè tothom hi guanyi? En primer lloc cal analitzar quin segment del mercat ha reduït la seva capacitat d’ingressos i, per tant, veuria amb bons ulls una injecció en forma d’ingressos atípics. Un cop focalitzat el públic objectiu cal pensar en desenvolupar un producte concret que tingui com a base les teves possibilitats de producció i que sigui atractiu i útil per al sector en qüestió. Has de poder fer un element o conjunt d’elements que el teu client-col·laborador pugui vendre als seus clients o que et permeti fer la venda directa a canvi del repartiment de beneficis.

Definim el producte, analitzem el seu cost de producció i determinem un preu de venda al públic que sigui assequible. El diferencial (benefici) el repartim amb l’ens que ens farà de fil conductor. Cal que preparem una bona presentació, cal que el nostre client-col·laborador pugui tocar el producte i li entri pels ulls. Cal que vegi que tenim una estratègia de màrqueting del producte però que estem disposats a adaptar-la a les seves necessitats. Però sobretot cal que vegi que no hi ha riscos i, en canvi, hi ha la possibilitat d’obtenir ingressos atípics.

En poques paraules, ens hem d’esprémer el cervell i treballar una bona oferta. Sovint ens toparem amb un mur de dificultats perquè “les persones”, molts cops, són contràries a fer experiments. Però a partir d’un cas d’èxit tot resulta més fàcil. A més, hi ha poques coses més satisfactòries que veure com una idea pròpia genera beneficis més enllà de la teva empresa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada